Tuesday, April 19, 2011

CLS (Cahaya Lagi Sedap) Gua Tempurung

Assalamualaikum.

Belum sempat saya nak paparkan kesemua gambar jamuan makan malam (seperti yang tertera di entri di bawah) saya perlu mengikuti satu rombongan ke Gua Tempurung di mana saya bertugas sebagai guru pengiring. Peh, lama juga saya dah tak berkhemah ni, risau juga kalau-kalau skil pasang khemah saya dah tak berapa nak hebat, malu depan pelajar nanti.

Ini juga merupakan kali pertama saya menjejakkan kaki ke Gua Tempurung ni. Sebelum ni setakat dengar nama sahaja, tapi kini saya dah sampai ke sini. Banyak aktiviti yang dilakukan sepanjang berlangsungnya sesi perkhemahan ini. Tidak lupa juga aktiviti bergambar. Jika diikutkan, memang banyak gambar yang saya ambil, cuma untuk entri ini saya letakkan 6 keping gambar sahaja untuk tatapan semua. 

Senjata yang digunakan: Canon EOS 1000D + Kit lens 18-55mm + Speedlite 430 EX II




Untuk gambar di bawah ini, lokasinya bukan di Gua Tempurung ye, tetapi bertempat di hadapan sebuah kedai di pekan Gopeng.



Kesemua gambar ini saya shoot menggunakan kit lens sahaja. Saya juga bersyukur sebab saya tak jual kit lens. Kit lens ni memang terbaiklah bagi saya. Hasilnya memang tip top! Jadi, kepada anda semua yang ada kit lens tu, janganlah pergi jual sebab nak beli lens baru. Kit lens tu memang lens yang terbaik untuk camera kita.

No comments:

Post a Comment